Özlemce Şeyler > Gezelim - Görelim > Sırbistan/Belgrad’da Gezilecek Yerler

Sırbistan/Belgrad’da Gezilecek Yerler

Belgrad

Merhabalar, bugün sizlere Sırbistan/Belgrad‘dan bahsedeceğim.

Bildiğiniz gibi Türkiye’den Sırbistan’a gitmek için vizeye ihtiyacınız yok. Aynı şekilde Makedonya’dan gidiş-gelişte de vizeye gerek duyulmuyor.

Makedonya’dan 6 saat süren otobüs yolculuğu ile Belgrad’a ulaşıyoruz. Tabii hemen kalacak yer araşına giriyoruz. Otobüs Terminali’nin karşısındaki birkaç hostel ile görüştükten sonra daha uygun yerler bulabileceğimizi düşünerek şehir merkezine doğru gitmeye karar veriyoruz. Yol tarifi almak için birisine soruyoruz.Karşımıza çıkan abimizin oldukça değişik birisi olduğunu ilk bakışta anlayabiliyoruz. Şehir merkezine nasıl gideceğimizde önce ne söylediğimizi anlamıyor ya da anlamamazlıktan geliyor.  Sonrasında bizi şehir merkezine götürmeyi teklif ediyor, hemen kabul ediyoruz. Şehir merkezine doğru ilerlerken bir bakıyoruz ki, ilk sorumuzu anlamayan abimiz şakır şakır ingilizce konuşuyor ve bize şehri anlatmaya başlıyor.

Uygun fiyatlı kalabileceğimiz bir hostel soruyoruz ve hemen arkadaşını arıyor. Meğer arkadaşının günlük kiraya verdiği bir dairesi varmış. Bizi onunla görüştüyor ve günlüğü 30 Euro‘ya daireyi kiralıyoruz. 5 kişi olduğumuz için de günlüğü 6 Euro‘dan kalacak yer bulmuş oluyoruz. Hem de şehir merkezinde..

İnsanları dış görünüşüne göre yargılamamak gerektiğini bir kere anlıyoruz. Yardımsever abimize tekrar teşekkür ederiz.

Konaklamayı da hallettiğimize göre şehrin dört bir köşeyi parklarla çevrili olan Belgrad’ı gezmeye hazırız. Makedonya’dan sonra Avrupa’ya geldiğimizi hissediyor ve gezmeye başlıyoruz.

Belgrad’da Gezilecek Yerler

·         Republic Square / Cumhuriyet Meydanı:

Cumuriyet Meydanı, şehrin ortasında yer alıyor. Knez Mihailova Caddesine giderken gördüğünüz meydan işte tam da burası.

·         Knez Mihailova Caddesi:

Knez Mihailova Caddesi

Belgrad’ın en ünlü ve en güzel caddesi desem yanlış olmaz. Knez Mihailova, oldukça kalabalık ve canlı bir cadde. ‘Acaba nasıl?’ diye düşünenler varsa, aklınıza hemen İstiklal Caddesi’ni getirin. Çünkü caddeye adım atar atmaz kendinizi İstiklal’de hissediyorsunuz. Ama ne yalan söyleyeyim, bizim İstiklal’imiz bir başka.

Knez Mihailova Caddesi boyunca yürürseniz Kalemegdan’a ulaşırsınız, bilginiz olsun.

·         Kalemegdan / Belgrad Kalesi:

Belgrad Kalesi Kalemegdan Belgrad Kalesi Kalemegdan

Benim için Belgrad’ın en güzel yeri. Bir tarafta tarih bir tarafta da Tuna Nehri’nin eşsiz manzarasına şahit oluyorsunuz. Yeşil ve mavi renklerle bezenmiş, bana göre huzurun kalbi.

·         Nova Grad / Yeni Belgrad:

Genellikle bina ve alışveriş merkezi odaklı bir bölge. İş yaşamının aktif olduğu bu bölgede uzun göl manzaralı yürülüş yolları da var. Yürüyüş yapmayı seviyorsanız, gidin derim.

·         Zemun:

Burası sanki şehrin içindeki başka bir şehir. Kalemegdan’dan baktığınızda Zemun’u görebilmeniz mümkün. Kalemegdan’da tanıştığımız gurme bir amca tavsiye etmişti. Zemun’a da mutlaka gidin demişti. Sizde amcanın tavsiyesine kulak verin derim.

·         Church of Saint Sava / Aziz Sava Katedrali:

Aziz Sava Kilisesi

Aziz Sava Katedrali, bir ortodoks kilisesi.. Burasının en önemli özelliklerinden birisi de dünyanın en büyük ortodoks kilisesi olması. Aziz Sava Katedrali, görkemli mimarisi ile adeta görsel bir şölen sunuyor.

·         Tasmajdan / Taş Meydan:

Belgrad’ın o güzel parklarından birisi. Oldukça kalabalık olan Tasmajdan, insanların uğrak noktası. Hem günün stresini atmak hem de biraz rahatlamak için doğru adres olsa gerek.

·         Saint Mark’s Church / Aziz Mark Kilisesi:

Aziz Mark Kilisesi Saint Mark's Church Aziz Mark Kilisesi

Aziz Mark Kilisesi, Tasmajdan’ın içinde yer alıyor. Kiliseye doğru ilerlerken kendimi harikalar diyarına gidiyormuş gibi hissediyorum. Aziz Mark Kilisesi, mutheşem mimarisi ile yeşillikler arasında selamlıyor bizleri. Bulunduğu konum ve mimarisi ile beni kendine hayran bıraktığını söyleyebilirim.

Bir ortodoks kilisesi olan Aziz Mark’ın içi de dışı gibi görkemli. Kilisenin içine girdiğimizde anlıyoruz ki, ayin saatine denk gelmişiz. İlk defa bir ayine denk geldiğim için oldukça ilgimi çekiyor ve ayini sonuna kadar izliyorum. En çok şaşırdığım nokta ise 100’ü aşkın kişinin ayin sonunda sıraya girerek Hz. İsa’nın portresini öpmesiydi.

·         Skadarlija:

Skadarlija

Bohem havasının buram buram hissedildiği yer Skadarlika. Sokaklarını binbir renkteki çiçekler süslüyor. Skadarlija Caddesi’nde birçok restaurant ve cafeler mevcut. Genellikle meyhane havasında olduğunu söylebilirim. Bizim Taksim’deki Nevizade gibi bir yer.. Oldukça hoş ve otantik bir atmosferi var. Belgrad’a gelmişken bi uğrayın derim.

Benim anlatacaklarım bu kadar, önümüzdeki günlerde farklı konularla tekrar görüşmek üzere. Televizyon sunucuları gibi bir cümle kullandım ya neyse.

Hoşcakalın, sevgiyle kalın..

Bunları da okumak isteyebilirsiniz

1 yorum - “Sırbistan/Belgrad’da Gezilecek Yerler

1. gülçin
    05/03/2018 at 9:45 pm

Gerçekten gezilecek ve görülecek yerler..Birgün gitmem gerekirse yazınızı ve paylaştıklarınızı hatırlayacağım.Çok teşekür ederim….